lunes, 16 de mayo de 2011

The company men





Esta entrada ye una reedición de otra que se publicó por accidente anueche, que taba modificando cuando me marchó l'interné. Equí va la bona.




Full Monty, Pídele cuentas al rey, Billy Elliot, Los lunes al sol, Hoy empieza todo, Carne de gallina, casique toes les Ken Loach d'ambiente británicu, Recursos Humanos... son un pordicir de les más conocíes. La llista de películes sobre obreros en crisis ye llarga nes filmografíes nacionales europees (menos, que yo sepa, na estadounidense: asina a botepronto sólo se m'ocurre Las uvas de la ira y el documental de Michael Moore sobre la desapaición de la industria del motor). Asina foi que cuando propusieron dir a ver The Company Men yo pensaba que diba ser dalgo d'eso. Sicasí, namás entamó la película ye evidente de que va d'otru palu. Señores: ¡los executivos tamién lloren!








La peli nun ta mal, hai delles interpretaciones notables y hasta Ben Affleck y Kevin Costner aprueben, pal mio gustu. Anque'l guión seya bastante clásicu y previsible, un poco Frank Capra, un tantu pijo-progre. Resulta que los executivos foron malos, avariciosos, esbardiones. Amás de too eso, pecaron de soberbia: pensaron que por cobrar sueldos de seis cifres taben per enriba, a años lluz del proletariáu (eso ye una cosa que se ve mui bien na película: pa la resolución del final son clave les persones que controlen los medios de producción). Pasen les de Caín, purguen los sos pecaos de capitalismu xabaz, redescubren que la familia ye lo primero y les perres nun dan la felicidá, vuelven a xugar colos sos fíos y a lo último topen un trabayu honráu onde cobren la metá qu'enantes pero duermen tranquilos y van pa casa a la hora de cenar cola familia. Broteverdismu a sacu, como se pue ver. Pero ye hasta simpático conocer esa cara de la crisis. Vamos, ye que da la risa. Al entamu. La historia quier dar a entender que sufre tanto el que gana 800 euros y queda al paro como el que gana 8.000 y de repente dexa d'ingresar. Ya tien la película que s'esforzar abondo pa provocar la empatía y alloñar el pensamientu de "díi a la mierda, pijos refalfiaos".



Sicasí, el puntu más destacáu de la película pa mi ye l'allabanza del pequeñu empresariu que produz bienes tanxibles, frente a los xugadores de golf-catadores de güiski-vendedores de fumo de los mercaos financieros, como los verdaderos axentes que saquen a los obreros de la crisis. Nun digo que nun tenga parte de verdá, pero como se nota que ye made in América. Voi poner un exemplu esclarecedor: na película un autónomu de la construcción con empleaos al so cargu ta apuráu por acabar una obra, pero nun tien lliquidez pa pagar les hores extra a los trabayadores, colo que los manda pa casa y queda él echando hores solu. Igual igual que nesti país...








(Machupichu, despídete de la muyer y de los fíos pa dos selmanes y yá te contaré cuándo te pago les hores, que si nun cobro yo vas cobrar tu polos *******)

Aparte, menuda ironía que'l empresariu modelo d'honradez seya precisamente d'esi sector...




2 comentarios:

Diestru dijo...

¿Pero hai sangre na película? A min las que me prestan son las de Loca Academia de Policía, la II paezme una obra suprema. Y colas que m'armo un lío de la virxe son colas de Regreso al Futuro.

Pero bono, de salú polo demás bien...

¡Azul!

Anónimo dijo...

http://academiadelallinguaamestada.blogspot.com/