miércoles, 25 de julio de 2007

La maleta al agua

[Corrixo y amiesto porque la entrada orixinal escribíla con priesa y dempués ocurriéronseme más coses que nun quería dexar nel tinteru]


¡Cómo me presta el caberu discu de Tejedor! Bono, en realidá tengo que precisar que les que me presten son les pieces cantaes, porque a mi el folk instrumental nunca nun me dio nin fríu nin calor. La voz d'esa moza llégame al alma: tien un timbre tan cenciellu -nel bon sentíu-, entrañable y natural (como'l propiu bable, según tienen dicho xeneraciones y xeneraciones de provincianos) que nun me cafia por muncho que lu escuche. De fechu, agora mesmo toi con esos cantares nesa etapa de idiliu obsesivu que me fai poneles una y otra y otra vez.
Daquién podrá dicir qu'Eva Tejedor nun canta gran cosa, que les hai muncho meyores nel folk del país pero ¿y lo asturiano que suena? A mi, por exemplu, tamién me maraviya la voz de Gema la de Corquiéu (que ye tamién, por cierto, una persona encantadora), pero siempre me paeció qu'esi soníu ye como facer un traxe tradicional con tela mercao nel Corte Inglés en vez de con una manta atopada per casa; o como llevantar una "casa rural" de la nada: quedar quedará perguapo, cásique perfeuto, pero falta tolo qu'hai detrás.
Sicasí, lo que más m'ablucó ye lo bien que reflexa la canción que da nome al discu el mio sentir pa con Inglaterra. Amás, recomiéndovosla por tener unos soníos americana de banjo y acordión a lo zydeco que merez la pena descubrir (o dexar que te descubran ellos).


Nun teo vezu de caxes de cartón
nin güeyos por ensuchar
nun ta llueñe'l sitiu onde yo voi
pero nun sé ónde quiero tar.
Yo nun naguo por volver
la mio maleta nun cayó pela mar
yo nun naguo por volver
namás que teo señaldá.
¿Pue tenese señaldá d'una tierra que nun seya la tuya?

1 comentario:

Ateyavana dijo...

Ya tabes enllazada.
Gracies por entrar, tienes les puertes abiertes pa cuando quieras escucar estrelles.
Un saludu.