Non fíos, non, esto nun va ser un artículu sobre la manifestación del sábadu. Camiento que otros la fadrán, pero a mi nun me dan ganes, aparte de que'l títulu sedría una trafulla porque aquello foi de too menos inesperao.
Por primer vez, creo, voi da-y al mio blog esi aquel de periodismu ciudadanu que se-yos supón a estos bichos. Esto de lo que voi falar presenciélo yo al día siguiente, nel Festival de l'Ablana de Piloña. Fuera con unos collacios que se lo curren como pocos, pañando les ablanes, y faciendo por participar d'un mou de vida cada vez más difícil, sobre too porque en pocos llaos se pue yá vender nada de lo que da la tierra ensin que te desixan tres o cuatro carnés y dar cuentes al rei. Sicasí, nesti festival tovía pue dir ún a ufiertar con dignidá pero humildemente lo que te produz el llegáu de to güelu. El casu ye que too marchaba según lo previsto: mercáu, puestos d'ablanes, pasucáis de la banda gaites y la banda municipal y demás. Estrañábanos la bultable presencia de distintos representantes de los cuerpos y fuerces de seguridá, sobre too cuando la mio collacia escuchó a dos d'ellos comentar: "¿Qué fai menganito per equí?" "Ná, ta de secreta. Hai unos cuantos per equí". L'españíu vieno poco dempués .
Un tremendu estruendu de megáfonos y xiblatos amató l'intentu de proceder a la entrega de premios del certame. Na picota, la conseyera de Mediu Rural (mui conocida y apreciada por tracamundiar Nava con Navia nel Festival de la Sidra d'una de les mentaes localidaes) y la so xestión de la crisis de la llingua azul. La Migoya y l'Alcalde, cola sorrisa xelada na cara, ella tratando de facese la Hillary Clinton, faciendo que saludaba a conocíos dende l'escenariu. Dicía la mio collacia: "Míralos ehí, acostumbraos a que los aplaudan, nun saben qué cara poner". Nes pancartes lleíase: "La mosquita de Belén pica muy bien. Firmado: laboratorios farmacéuticos" y tamién...
Y munches más. El mio collaciu garró el cartelu de los precios de les ablanes, dio-y la vuelta a la cartulina y collaboró cola causa
Ehí quedó la cosa. Nun sé si la veréis nos periódicos, pero esistió. Que la xente yá ta farto d'aguantar. Que nun se creen los cuentos que-yos cuenten. Que queremos vivir equí, comer de la tierra y si cada vez nos lo ponen más difícil nun faltará quien, polo menos, -yos amargue la fiesta. Y esa xente, aparte de llingua azul, son los que más saben de llingua asturiana. Nun lo olvidemos.
No hay comentarios:
Publicar un comentario